X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Samenleving en ontwikkeling" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Slimme verkooptrucs

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Sjax Sjax Auteur op infoyo sinds
12 Januari 2010


Bekijk het profiel van Sjax
Datum: 08-08-2010
Auteur: Sjax
Wie is er niet eens lastig gevallen door een ( telefonische) verkoper. Meneer, mevrouw† heeft u een ogenblikje? Ik heb namelijk een interesante aanbieding voor u.Lees verder en doorzie de verkooptrucs.

De verkooptrucs

Als je een telefonische verkoper aan de lijn hebt beginnen ze meestal met de vraag of ze met meneer of mevrouw de Vries spreken. Als jij die persoon inderdaad bent dan antwoord je daar ja  op.
De 2e vraag kan zijn of je bijv woont in Amsterdam. Als je daar inderdaad woont ( wat de verkoper natuurlijk al lang weet) dan zeg je weer ja.
De 3e vraag is bijv of je een koophuis hebt in een bepaalde prijscategorie. Ook hiervan is het antwoord al bekend en je kan dus weer ja antwoorden.

Waarom worden deze vragen dan gesteld?
De reden is dat je als potentiele klant nu al 3 keer ja hebt gezegd. Het blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat het nu erg verkleidelijk is om weer ja te zeggen op een vraag. Of dat het moeilijk is om nu nee te zeggen.
Na de eerste onzinnige vragen vilgt nu dus de hamvraag. Wilt u ons produkt kopen?
De telefonische verkopers spelen zo een psychologisch spelletje met ons. Vaak trappen we er nog in ook.

In het algemeen vinden we het zowiezo lastig om nee te zeggen. De verkopers maken daar gebruik van.( Net als je collega's en je baas).

Reacties op dit artikel
Leef, 2010-08-08
( 0 )

Ik vind het steeds minder lastig om nee te zeggen. Ook ik trap wel eens in die verkoop trucs, Maar ik ben me er ook van bewust dat ik niet gevraagd heb om gebelt te worden, ik word gestoord in mijn privecy. En dat maak ik ook duidelijk. Nee ik heb geen interesse. Als ik interesse had dan had ik zelf wel contact opgenomen.
Geef me niets waar ik niet om vraag. Ik vraag niet om dit telefoongesprek. Dus veel succes maar niet bij mij. Neem je verantwoordelijkheid. Durf voor je gevoel uit te komen want omdat jij het zo voelt is het ook hetgeen jij nodigt hebt
Sebasjo, 2010-08-09
( 0 )

In het boek van Dale Carnegie 'Zo maakt u vrienden en goede relaties' komt dit punt ook ter sprake. Het kan ook toegepast worden om mensen te helpen om bepaalde keuzes in eigen voordeel te laten maken.

Om bijvoorbeeld discussies te voorkomen kan je de volgende zin gebruiken:' Ik kan er naast zitten. Laten we eens de feiten bekijken'

Immers er komen meer vliegen af op een druppel honing dan op een druppel azijn
Leef, 2010-10-03
( 0 )

Ik stel me steeds vaker de vraag, heb ik het nodig? Wat heb ik nodig, een dak boven mijn hoofd eten in mijn maag en het gevoel datik er mag zijn.
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2018 - Infoyo.nl