X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Samenleving en ontwikkeling" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


De bijbel anders bekeken

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Carina03 Carina03 Auteur op infoyo sinds
17 Augustus 2008


Bekijk het profiel van Carina03
Datum: 25-12-2011
Auteur: Carina03
Ik ben opgegroeid als een braaf katholiek meisje. Elke zondag naar de kerk tot we oud genoeg waren om zelf te kiezen. Met het ouder worden ga je anders tegen dingen aankijken. Soms zelfs tegen heilige huisjes aanschoppen. Wie zegt wat Gods wil is? Door wie is de eerste bijbel geschreven en wie heeft al die wetten op papier gezet. Ik had me voorgenomen om geen enkel artikel meer te schrijven nadat Google mijn account zonder reden afsloot en infoyo niet thuis gaf.

Vragen zonder antwoorden

Dat is kort omschreven het geloof. Ook al kom je niet in een kerk, tempel of moskee, geloven zit in je. Zelfs mensen in de jappenkampen en concentratiekampen geloofden dat God een reden had. Natuurlijk ontstond er ook twijfel aan zijn bestaan. Toch hielp juist het gebed ze vaak door de zware tijden heen. Men zocht steun in het geloof. Wie is God? Sommigen zeggen een zij, anderen een hij. In zijn zoon stuurde hij een evenbeeld, hieruit kun je opmaken dat hij een man is, maar ook dat God een persoon is van vlees en bloed. Feit is wel dat er een vrouw nodig was om de verlosser het levenslicht te laten aanschouwen. Misschien is God wel beiden, hij belichaamd immers de mensheid en niet slechts de man of vrouw. Zijn zoon droeg het woord van zijn vader over aan ons. Jammer dat we aan de uitleg van die woorden vaak een verkeerde betekenis geven. Vaak nemen we iets letterlijk op terwijl het een voorbeeld of omschrijving van iets is, of slechts het ventileren van een gevoel. Mensen kunnen hard en wreed zijn, is dit ook naar Gods evenbeeld? Liet hij zijn zoon niet, nog voor zijn leven echt begon- al op twee en dertig-jarige leeftijd aan het kruis nagelen? Wat was de echte reden hiervoor, toch niet alleen maar om te laten zien dat we moeten kunnen vergeven? Waarom was de steen verschoven toen Jezus naar de hemel was gegaan? Allemaal vragen zonder antwoorden, Jezus ging in zijn totaliteit naar de hemel, van ons gaat slechts de ziel en blijft het omhulsel achter.

Het best verkochte boek aller tijden

De bijbel is het best verkochte boek en in verschillende vormen uitgegeven. Elk geloof heeft zijn eigen bijbel waarin "Het Woord" op een eigen unieke wijze verkondigd wordt. Het zijn de mensen van vlees en bloed die de fouten maken en de woorden anders interpreteren. Als eerste verkondiger van het woord sprak Jezus, "laat de kinderen tot mij komen", het is pijnlijk om dit aan te halen, zeker op deze avond- maar de verkondigers van het woord na Jezus gingen hierbij veel stappen te ver. Ook was het Jezus die zei "gaat heen en vermenigvuldigd u", hiervoor heb je een man en een vrouw nodig zodat de groep gelovigen kan groeien. Jezus heeft nooit tegen zijn apostelen gezegd dat zij niet mochten trouwen, wanneer- en vooral door wie is dat verbod in het leven geroepen? Omdat de mensen niet samen konden werken plaatste God de muur van babylon. Heeft hij ons ook de intelligentie gegeven om andere talen te leren zodat we weer samen konden komen? Wie zijn wij dan om te verbieden dat mensen uit verschillende landen een gezin mogen vormen? Wie voelt zich God om een inburgeringscursus en minimum inkomsten vast te leggen voordat geliefden samen mogen zijn? Wie overschrijden de grenzen, de mensen die nieuwe regels maken of de mensen die het lef hebben om te proberen om anderen te verstaan en te begrijpen? Wie is God en waarom laat hij dingen gebeuren die pijn en verdriet doen. Wie zegt dat een kruis nooit te zwaar is voor de schouders die het moeten dragen? God heeft het gereedschap gegeven. We moeten er zelf wat van maken. Ook voor zijn zoon werd het kruis te zwaar, het werd daarom een stukje voor hem gedragen. We kennen het spreekwoord "als de nood het hoogst is, is de redding nabij". Waarschijnlijk wordt er pas dan aan de touwtjes getrokken. Misschien zou het helpen als we weer leven volgens de regels die we gekregen hebben.

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl