X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Samenleving en ontwikkeling" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Mensen en machtsmisbruik

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+5
  Goed artikel ( +6 )
  Slecht artikel ( -1 )
RSS van Normyo Normyo Auteur op infoyo sinds
12 November 2008


Bekijk het profiel van Normyo
Datum: 19-12-2008
Auteur: Normyo
Macht schijnt één van de moeilijkste aspecten van een leidinggevende functie te zijn, waar je echt mee om moet leren gaan. Als je zonder ervaring macht krijgt, dan schijnen mensen de neiging te hebben het idee te ontwikkelen dat alles mag. In de jaren zestig werd dat bijvoorbeeld bewezen in een psychologisch experiment met gespeelde gevangenisbewaarders.

Wat is macht dan

Je hebt het natuurlijk in meerdere vormen en vooral maten. Zo heeft een politicus de macht om regels te formuleren. Terwijl een agent de macht heeft om regels te handhaven. Een baas of leidinggevende heeft de macht om anderen te vertellen wat ze moeten doen tijdens de uren op het werk.

Macht is de mogelijkheid om iets te laten gebeuren. Zo heb ik de macht over de deur als ik hem open doe of dicht maak. Zo heeft mijn lichaam macht over mijn leven, doordat ik niet zonder lucht kan of zonder water of voeding kan leven. Zo heeft een baas de macht over het salaris van zijn werknemers, hij kan het wel of niet betalen. En hebben de werknemers de macht over de baas, want ze kunnen wel of niet komen werken.

Macht onder mensen is dan ook een graag onderzocht fenomeen onder sociologen. En veel sociologen zijn het er overeens, dat je macht eigenlijk krijgt en niet hebt. Je kunt macht wel afdwingen met geweld, maar de gedwongen mens heeft altijd een keuze. Hij of zij kan er bijvoorbeeld voor kiezen om het geweld te ondergaan en niet te doen wat er gevraagd wordt.

Machtsmisbruik

Het vreemde is echter, dat veel mensen met macht behoefte hebben om deze macht te misbruiken. Neem bijvoorbeeld de verhalen over ziekenwagen personeel, dat de sirene gebruikt om snel door het verkeer te kunnen laveren, om zo snel even een kop koffie te kunnen halen. Of de verhalen over agenten die familieleden of vrienden waarschuwen als ze ontdekken, dat er onderzoek wordt verricht naar hun handelingen. En dan zijn er bijvoorbeeld de verhalen van politici, die bekenden leuke opdrachten toeschuiven en daarna mee genieten van de inkomsten.

Een andere vorm van machtsmisbruik is het misbruiken van kennis. Door verdraaide informatie bekend te maken, manipuleert de machthebber zijn onderdanen. Men vertelt bijvoorbeeld aan de burger dat uit geheime informatie gebleken is dat een buurland besloten heeft om de oorlog te verklaren. Om de oorlog te winnen is het belangrijk de eerste klap uit te delen. Vervolgens vormt men een leger en overvalt het buurland.

Vele jaren later, blijkt deze oorlog slechts bedoeld te zijn geweest om zich belangrijke grondstoffen toe te eigenen. Helaas is er niets meer aan te doen, want het buurland bestaat niet meer.

Maar machtsmisbruik komt dus op alle niveaus voor en niet alleen maar onder gewone mensen, die proberen te overleven.

De kunst is en blijft te leren omgaan met macht, zodat er ethisch gehandeld wordt en niet alleen maar vanuit commercieel of persoonlijk voordeel.


Reacties op dit artikel
Danny groeneveld, 2010-07-16
( 0 )

Erg interesant alleen jammer dat er zo weinig intressen is in deze wereld.
we maken dagelijks machtsmisbruik mee,allemaal!
maar niemand die zich zelf of dit begrijpt?

de menselijke psyche biedt een enorm potentieel tot groei en ontwikkeling.

''mind in balance''biedt een groot scala aan trainings technieken en oefeningen aan,
om te werken aan je zelf en je te ontwikkelen in de richting die je zelf wil.
dit kan vanuit het oplossen van een bestaande problematiek,
maar ook gewoon vanuit het meer willen halen uit jezelf.

je zal zo in staat zijn om oude gewoonten en gedragingen op te geven
en te werken naar een verrijking van jou zelf op alle gebieden.

de persoonlijkheid is een dynamisch en steeds veranderd geheel.
het is mogelijk hier zelf veranderingen in positieve zin aan te brengen.
veel personen denken nou eenmaal zo te zijn zoals ze zijn,
maar dit is verre van waar!!!

de menselijke psyche biedt een enorm potentieel tot groei en ontwikkeling.

< de zin waar ik mee begon >

DANNY GROENEVELD - VLAARDINGEN - D.GROENEVELD1979@GMAIL.COM
Ebgin, 2010-09-19
( 0 )

Ja, machtsmisbruik!
We hebben er inderdaad allemaal wel eens mee te maken.
Ik heb namelijk mijn eigen gedacht over het woord macht.
Voor mij heeft het meer te maken met wijsheid, als je die goed, terecht en eerlijk kan gebruiken dan heb je een goed gevoel en dat staat gelijk aan een bepaalde macht.
Wijsheid krijg je natuurlijk met de jaren en heel jammer voor diegenen die deze wijsheid/macht gebruiken op negatieve wijze.
We maken allemaal fouten, soms door de omgeving beĆÆnvloed, maar we zijn nu eenmaal mensen en als we er maar ons lessen uit trekken en proberen alsmaar beter te doen vind ik het al heel wat!
Bruno, 2011-01-12
( 0 )

Erg interresant, ik moet er een betoog over schrijven voor school, jammer dat er machtsmisbruik is
Nance, 2011-02-24
( 0 )

Henk, 2011-03-22
( 0 )

Cool man
Henk, 2011-03-22
( 0 )

Cool man
Cedb, 2011-05-02
( 0 )

Het zijn vaak de grote schandalen van machtsmisbruik die aan het licht komen, wat goed is want het is fout. Maar waar mensen niet bij stilstaan of te weinig is dat we eigenlijk constant machtsmisbruik ondergaan in vaak kleinere 'onzichtbare' vormen
Het beste voorbeeld is de politie.
Dat er politie is, daar heb ik niets op tegen, alleen is het grootste probleem dat deze politie gewone mensen zijn. Dus na een paar jaar kan je al politie worden, en bijna iedereen kan dit. Ze worden te weinig gescreened op psychologisch vlak. Het draait allemaal om of de agent om kan gaan met een wapen of hij fysiek sterk genoeg is maar niet of deze agent bekwaam is voor deze functie.
Als bijvoorbeeld een rascist politie wordt, wat perfect mogelijk is aangezien het niet veel vraagt om toegelaten te worden, dan is het niet ondenkbaar dat deze agent rapper een buitenlander zal aanhouden dan een autochtoon.
Zo zijn er oneindig veel voorbeelden. We moeten de politie niet zomaar voor normaal en goed aannemen!

het huidige politite systeem werkt niet!

alee mensen houden ulle goe,

ciao
Cedb, 2011-05-02
( +1 )

Het zijn vaak de grote schandalen van machtsmisbruik die aan het licht komen, wat goed is want het is fout. Maar waar mensen niet bij stilstaan of te weinig is dat we eigenlijk constant machtsmisbruik ondergaan in vaak kleinere 'onzichtbare' vormen
Het beste voorbeeld is de politie.
Dat er politie is, daar heb ik niets op tegen, alleen is het grootste probleem dat deze politie gewone mensen zijn. Dus na een paar jaar kan je al politie worden, en bijna iedereen kan dit. Ze worden te weinig gescreened op psychologisch vlak. Het draait allemaal om of de agent om kan gaan met een wapen of hij fysiek sterk genoeg is maar niet of deze agent bekwaam is voor deze functie.
Als bijvoorbeeld een rascist politie wordt, wat perfect mogelijk is aangezien het niet veel vraagt om toegelaten te worden, dan is het niet ondenkbaar dat deze agent rapper een buitenlander zal aanhouden dan een autochtoon.
Zo zijn er oneindig veel voorbeelden. We moeten de politie niet zomaar voor normaal en goed aannemen!

het huidige politite systeem werkt niet!

alee mensen houden ulle goe,

ciao
Normyo, 2011-05-02
( 0 )

Wat je hier beschrijft Cedb is zeker een vorm van machtsmisbruik. Maar het is vooral een onbewuste vorm. Dat is nog moeilijker te bestrijden dan de grote vormen van machtsmisbruik, omdat de misbruikers niet weten dat ze het doen.

Overigens maken niet alleen racisten de fout dat ze allochtonen eerder aanhouden dan autochtonen. Iedereen die er niet bewust mee bezig is dat hij zou kunnen discrimineren zal bijna automatisch discrimineren, dat wordt ons nu eenmaal van jongsaf aan geleerd door de maatschappij. Anders zou er niet zoiets als een PVV kunnen bestaan met een politiekprogramma dat deels gebaseerd is op discriminatie.
Cedb, 2011-05-03
( 0 )

Ja, da klopt inderdaad volledig. Maar ik weet ook dat zo'n vormen van machtsmisbruik niet zomaar kunnen opgelost worden aangezien het in de aard van veel mensen ligt om alles in kotjes te bekijken en waar het inderdaad door de maatschappij wordt ingepompt wat 'slecht' en wat goed is.
Met de tekst wou ik er alleen maar op wijzen dat dit eigenlijk de vormen van machtsmisbruik zijn die het dichtste bij ons staan en waar we vaak niet van bewust zijn desalniettemin betekent dit zeker niet dat we het allemaal zomaar moeten slikken en door de vingers zien. Nee, ik denk juist dat een bewustmaking op dit vlak al veel zal oplossen. We moeten gewoon beseffen dat het niet is omdat iemand agent is dat hij altijd gelijk heeft gewoon omdat hij de functie van een agent heeft.

Ook weet ik dat ik in mijn vorige tekst wat overdreven heb maar dat is soms nodig om een punt te stellen maar ik weet natuurlijk wel dat een uitspraak als het huidige polititesysteem werkt niet, niet of bijna niet kloppen. Maar het kan soms een discussie loskrijgen en vandaar.

Ik ben het dan ook met je reactie eens.

Macht aan mensen, niet aan agenten!

Ciao
Cedb, 2011-05-03
( 0 )

Ja, da klopt inderdaad volledig. Maar ik weet ook dat zo'n vormen van machtsmisbruik niet zomaar kunnen opgelost worden aangezien het in de aard van veel mensen ligt om alles in kotjes te bekijken en waar het inderdaad door de maatschappij wordt ingepompt wat 'slecht' en wat goed is.
Met de tekst wou ik er alleen maar op wijzen dat dit eigenlijk de vormen van machtsmisbruik zijn die het dichtste bij ons staan en waar we vaak niet van bewust zijn desalniettemin betekent dit zeker niet dat we het allemaal zomaar moeten slikken en door de vingers zien. Nee, ik denk juist dat een bewustmaking op dit vlak al veel zal oplossen. We moeten gewoon beseffen dat het niet is omdat iemand agent is dat hij altijd gelijk heeft gewoon omdat hij de functie van een agent heeft.

Ook weet ik dat ik in mijn vorige tekst wat overdreven heb maar dat is soms nodig om een punt te stellen maar ik weet natuurlijk wel dat een uitspraak als het huidige polititesysteem werkt niet, niet of bijna niet kloppen. Maar het kan soms een discussie loskrijgen en vandaar.

Ik ben het dan ook met je reactie eens.

Macht aan mensen, niet aan agenten!

Ciao
Misha, 2011-10-27
( +1 )

Ik had er nooit zo over nagedacht dat een ziekenwagen ook macht kon misbruiken ik moet voor godsdienst een spreekbeurt over vormen van macht en machtsmisbruik weten julie nog meer kleine dingetjes over machtsmisbruik waar je niet zomaar over nadenkt

misha

Thasheepynator, 2012-01-11
( 0 )

Goed artikel, ik mis alleen het verschil tussen het gebruiken van macht en het misbruiken van macht. Want wanneer is iets machtsmisbruik

I'll be back
ThaSheepynator
Ricky, 2012-02-12
( 0 )

Een directeur/directrice van een school laat een leerling uit de klas halen, zegt aan deze leerling plaats te nemen in haar bureau, en zegt tegen deze minderjarige (15 jaar) om in te loggen op zijn facebook-account. Daarna dient deze leerling het bureau te verlaten. De directrice gaat dan rondneuzen in de berichten/account van deze leerling om belastend materiaal te verzamelen om te gebruiken in een tuchtprocedure tegen deze leerling.
Volgens mij is dit niet helemaal koosjer, of zie ik dat verkeerd?
Normyo, 2012-02-12
( 0 )

Dit mag niet Ricky. Maar er ontstaat een probleem in deze situatie omdat de leerling heeft meegewerkt. Verder is er natuurlijk geen getuige van de beschreven situatie, dus wordt het woord tegen woord.

Maar als het waar is, dan is de situatie op twee manieren fout. De eerste is het misbruik maken van macht door het dwingen van een leerling tot het beschikbaar stellen van zijn facebook account. Ten tweede is het fout omdat je als overtreden niet verplicht bent om mee te werken aan een onderzoek naar de overtredingen die je hebt gepleegd. Je bent dus niet verplicht om je eigen bestraffing mogelijk te maken.

In deze situatie zul je aangifte moeten doen zowel bij het schoolbestuur als bij de politie. Alleen is dus het probleem dat er geen bewijzen zijn voor deze situatie als het een Ć©Ć©n op Ć©Ć©n situatie is geweest. Wat je nog wel zou kunnen proberen is uitvinden of andere leerlingen ook gedwongen werden hun facebook account open te stellen voor de directeur/directrice. Waarna je gezamenlijk aangifte doet van dwang en inbreuk op privacy.

Nog beter zou het zijn als deze directeur zelf ontslag zou nemen, omdat hij misbruik gemaakt heeft van zijn positie om iemand te dwingen.
Ricky, 2012-02-12
( 0 )

Bedankt voor je snelle respons Normyo,

tja, da's inderdaad moeilijk te bewijzen nietwaar.
Nu is het wel zo dat de directrice zaken ging afprinten van dit facebook account om te gebruiken in een dossier dat zal dienen als onderwerp in een tuchtcommissie.
Zonder toegang tot die account kan die dat dus nooit afprinten, nietwaar?
De leerling is een minderjarige van 15 jaar, betekent dit dan niet dat zijn ouders hun goedkeuring (afkeuring) moeten geven in zulke omstandigheden?
Verder betreft het een minderjarige die de autoriteit van een directrice wel degelijk ervaart als "zij is de volwassene, ik dien te doen wat zij mij opdraagt te doen"? Is dit niet een vorm van dwang? Misbruik van macht?

Deze leerling is dan vrijdag naar huis gestuurd, geschorst. Daarna heeft een leerkracht tijdens de les in de klas van deze leerling aan allle leerlingen gevraagd om op internet en facebook zoveel mogelijk informatie te verzamelen over deze leerling en die aan haar te bezorgen.
Normyo, 2012-02-12
( 0 )

Dat laatste mag dus ook, omdat daarbij ook gebruik wordt gemaakt van een machtsrelatie.

Zoals je zegt moeten de ouders ook hun toestemming geven.

Deze school is wel heel erg fout bezig. Want ze zetten ook nog eens de leerlingen op tegen de leerling die is geschorst. Ik zou ze ook nog eens bij de inspectie van het onderwijs aangeven, omdat de hele school bezig is om misbruik te maken van haar machtsrelatie tegenover de leerlingen.
Peggy, 2012-02-29
( 0 )

Mijn vader is onlangs overleden. Wij zijn met 3 zussen en 1 broer. Mijn broer en vader hadden niet een goeie relatie. Hij is aleen heeft geen relatie en gokt heel veel. Meermaals is hij terug met mijn ouders komen wonen omdat hij financieel aan de grond zat. Hij is ook erg agressief. Mijn vader is lang ziek geweest,en had aan mij gevraagd om met hem de bank zaken te regelen. Hij vertrouwde mijn broer niet. En mijn moeder heeft nooit de bankzaken gedaan,en gaf ook veel geld aan mijn broer als hij dat nodig had. Mijn vader wilde vermijden dat als hij er niet meer was dat ik samen met mijn zussen ons mama hielp de rekeningen te betalen. Maar dat mijn broer niet meer kwam inwonen met ons mama,en zich met de bankzaken niet moest bemoeien. Er is toen ruzie van gekomen en ik ben niet meer met papa naar de bank kunnen gaan. Mijn broer zit nu constant met mijn mama,hij is alles aan het regelen,papa zijn auto heeft hij ondertussen verkocht zonder dat wij het wisten. Nu zegt hij dat we op de bank moeten gaan tekenen,zodat al het geld naar mama gaat. Maar mijn broer heeft schulden,daarom weten wij als het word verdeeld gaat zijn deel naar de schuldeisers. Dus zegt hij tegen ons,ik geef mijn deel aan mama. Mijn papa heeft voor zijn dood nog tegen mij gezegt. Teken zeker niet op de bank, ons mama heeft geld genoeg. En zorg dat lus ons mama gerust laat want anders zit ze binnenkort aan de grond. Probeer volmacht op mama haar rekeningen te krijgen zodat ge kunt zien of alles normaal verloopt. Alles is dus fout aant lopen. Mijn broer wil niet dat we volmacht op haar rekeningen hebben (heb zelfs voorgesteld met de vier kinderen). Hij zegt ik ben alleen ik ben de oudste ik help mama wel. Hij wil nu ook dat we tekenen en zet ons onder druk. Wij 3 zussen willen niet tekenen want we weten dat het geld snel zal opzijn. We willen het geld laten staan zodat als ze in de problemen komt nog iets achterhand heeft. Mama heeft duidelijk niks te zeggen,zondag zijn we samen gekomen en elke keer als mama iets wou zeggen kwam mijn broer ertussen er legde haar het zwijgen op. Ben ook op de bank geweest en daar zeggen ze dat al papa domicileringen normaal werden overgezet op mamas rekening. Maar nu heeft mama alles via overschrijving.En mama heeft dat nog nooit gedaan. Het klopt allemaal niet. Wij hebben schrik dat ons mama haar centjes snel gaan op zijn. We willen haar helpen,maar ze luisterd alleen naar mijn broer. We zijn ten einde raad.
Normyo, 2012-03-01
( +1 )

Dat is een indrukwekkend verhaal Peggy. Ik hoop dat het toch goed afloopt.
Wat je nog zou kunnen doen is met dit verhaal langsgaan bij een advocaat. Er zijn nogal wat advocaten die het eerste half uur of het eerste gesprek gratis doen.
In Nederland heb je voor dit soort gevallen vaak ook nog de mogelijkheid om langs te gaan bij het juridisch loket, zij kunnen je dan vertellen wat je mogelijkheden zijn om je broer tegen te houden.

Verder heb je ook nog de optie om een ander soort gesprek met je broer aan te gaan. Namelijk een gesprek over wat hij doet en hoe jullie dat ervaren. Maar daar moet je broer natuurlijk wel voor openstaan.
Anoniem, 2012-10-03
( +1 )

Is machtsmisbruik strafbaar???
Youssef, 2012-10-04
( -2 )

GA JE VADER PIJPEN
Niels , 2016-11-04
( +1 )

Mijn ervaringen met machtsmisbruik

Geachte heer ,Mevrouw

Hierbij wil ik u aandacht voor het volgende vragen. Mijn vriendin en ik wonen al 14 jaar samen en sinds 5 jaar in Gouda.Zij kreeg thuiszorg van de vierstroom Nu heeft mijn vriendin een beperking en epilepsie en begeleiding van Gemiva maar aangezien wij erg teleurgesteld waren in het oppakken van zaken die voor mij als Mantelzorger het een stuk zou verlichten en tevens werd er weinig met zorgplan gedaan .Daarom hebben wij in overleg met mijn vriendin de begeleiding aan de des betredende begeleider schriftelijk op te zeggen en vermeld dat wij zelf naar nieuwe begeleiding te zoeken . Ikzelf heb al 5 jaar geen begeleiding aangezien ik alles zelf regel en ook mijn oud begeleidster doorhad dat zij weinig voor mijn kon doen aangezien ik altijd zelfstandig heb geleefd en 25 jaar op mijzelf woon inmiddels .Na twee maanden het versturen van dit mailtje kregen wij onverwacht bezoek van het Sociale team Korte Akkeren en zaten nog geen 5 minuten begon een van de twee medewerkers Maria Van Den Broek Van Mee Midden Holland tegen ons of wij 2 kleine kleuters waren zonder dat zij enige achtergrond informatie van ons hadden waar ik na doorvragen achter ben gekomen, laat staan enige uitleg wie zij waren en wat de bedoeling was te schreeuwen op een onbeschofte manier dat wij begeleiding moeten want anders zou mevrouw Van Den Broek wel een RM regelen tevens aangezien het die dag warm was en wij bovenaan wonen zweette begon Mevrouw Van Den Broek Van Stichting Mee MiddenHolland Broeken aDocial team mij en waarom zweet je zo en hoe komt dat nu ben ik een man van 47 met enige levenservaring heb verteld waar zij dit op baseerd en dat zij niet zo tegen mij tekeer moet gaan . Ik heb deze dames halverwege het gesprek aangezien door hun manier van binnenkomen al zo hoog was opgelopen om te vertrekken waardoor mijn vriendin al een spanning aanval kreeg bleven zij zittenen gaven geen gehoor .Nogmaals herhaald dat wij bezig waren met nieuwe begeleiding .Aangezien ik geen theater voor men deur wil heb ik helaas besloten om de politie niet in te schakelen, een week later stonden een andre dame van sociaal teamen collega dus mevrouw Van Den Broek was gezien zegt genoeg dames weer voor de stoep .Inmiddels was de spanning erg opgelopen tussen ons aangezien we zo overrompeld waren en het als zeer opdringend en gebruik van machtsmisbruik overkwam op ons. Inmiddels werd mijn vriendin zonder verdere reden van opgaaf al weer daarna een paar keer naar kantoor werd getrokken waarop onze relatie nog meer onder druk kwam te staan .Op een gegeven moment was de boel door de situatie zo hoog op liep dat ik met mijn vriendin had overlegd dat wij samen nieuwe begeleiding voor haar zouden zoeken en zouden stoppen met het Sociaal team ,Zo gezegd zo gedaan ging zij naar de sociale team om dit mede te delen tot mijn verbazing kwam zij terug dat zij weg wou en de dames waren ineens heel snel met het regelen van dingen o.a. het uit huis plaatsing, Na deze gebeurtenis heb ik in deze twee maanden voor dood kunnen liggen en heb geen sociaal team gezien en vraag me af of deze zorgplicht niet ook voor mij gold ,Inmiddels heb ik een gesprek gehad met de leidinggevende waar ik al bang voor was hield zij haar collega's hand boven hoofd en durfde haar verantwoording niet durfde te nemen als ik haar o.a. de bovengenoemde kritische vragen stel.En alleen maar roept dat zij er niet bij was en lacht als ik haar op wijs . Op de vraag of zij niet met me eens was dat als je zo op iedereen reageert hoe zij uitlegt mocht het wel mis gegaan zijn en de hulpverlening er van wist hoe zij
het familie en buurt had uitgelegd en dat dit een duidelijk geval is waar het misgaat in onze hulpverlening. Nu ben ik zo helder van geest dat ik geen gekke dingen doe maar geen mens is zelfde ik had dan ook het gevoel en een duidelijk praktijk voorbeeld met dit gesprek dat ik met de toiletjuf sprak en niet met een leidinggevende .Nee de dames van Sociale team wouden een gesprek over hoe verder mij te begeleiden niet over wat gebeurd is. Heb in dit gesprek ook medegedeeld dat dit nooit meer mogelijk is. Aangezien ik mijn klacht niet te lang wou maken heb ik het beknopt opgeschoormd maar er zijn meerdere reden waarom het vertrouwen nu weg is niet in deze brief vermeld. Als een organisatie het voor mekaar weet te krijgen dat na herhaald vragen om dingen te regelen dat cliƫnt als nog een deurwaarders brief krijgt dit wel 5 keer gevraagd te regelen per mail maar hier duidelijk in verzaakt en niks beters te doen heeft om als een stel trieste hang hulpverleners van boven te kijken waaronder de zelfde Maria Van Den Broek Van MEE Midden Holland als ik bij de apotheek sta vraag ik me af hoe nog serieus te nemen Daarom heb ik al mede gedeeld dat ik nu stappen ga ondernemen om dit vervelende onderstaande conflict verder op te lossen aangezien er met deze organisatie niet meer valt te praten . Ik wil u dan ook op de hoogte stellen aangezien ik vindt dat u op de hoogte moet zijn dat er ook dit zulke problemen misstanden in Gemeente speelt . Zolang deze organisatie de zaken zo slecht op orde heeft en zich als clowns profileren zou ik geen zaken met deze doen. Zeker met een houding van teammanager Marjanne Mesu in deze die dus geen kritische vragen kan beantwoorden zelfs na 4 Lijkt mij een goede reden na deze opstelling om een vacature te zetten voor nieuwe teammanager .Tevens is het al goed om te weten dat medewerker van deze stichting dus misbruik maken van hun Functie en te pas en onpas zo met weerbare clienten omgaan Maar hier zal nog zeker een vervolg op komen .Ook hoe deze stichting met klachten omgaat zegt genoeg over deze stichting
Sep, 2017-05-04
( 0 )

Machtsmisbruik Gebeurd veel in instellingen en stichtings.Zo ook Op De Heem.Clienten worden aan regels gebonden moeten zorgen dat zowel de zooi van het personeel als clienten opruimen,worden er keuken momenten ingevoerd dat niet voor personeel geld, het hele gebouw waar de gezamenlijke ruimtes zijn amper schoon gehouden en zit het personeel het liefst de hele dag in kantoor youtube te kijken.Verplichte koffie momenten ,als je niet mee eet krijg je je dag geld niet meer ondanks er wel betaald voor word en moet er eten weggegooid worden, Verplicht eten wat het personeel beslist of te wel vreten wat de pot schaft anders heb je pech aldus de chef-kok die zijn papieren op straat heeft gevonden bij de D.E brug en er populair mee te doen maar nog geen keuken op order kan houden maar ondertussen nog niet weet hoe iemand met ondergewicht aan voldoende calorieƫn en voeding binnen kan krijgen.Washok op slot maar als je kleren verziekt worden door een ander ,dan weten ze niet wie er in het washok is geweest en krijg je kleding niet vergoed.Er worden regeltjes aangevoerd zodat het personeel minder zorg plicht heeft en minder mensen hoeven te sturen en "bij te leren" regeltjes zijn er immers om het je makkelijker te maken lijkt het wel dan is er meer tijd over om in een kantoor te hangen ipv met cliƫnten bezig te zijn .
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl